• email@website.com
  • امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
چگونه به کشور ارمنستان سفر کنیم?!
80 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

چگونه به کشور ارمنستان سفر کنیم

شما می توانید از طریق هوایی ، زمینی با ماشین خودتان ، زمینی با قطار تا مرز ارمنستان و بعد از آنجا با ماشین ، با اتوبوس از تهران تا ایروان همه این روش ها مشکلات و خوبی های دارند. سفر هوایی به ارمنستان به طب از همه بهتر است اما گران است. روش دوم یعنی با ماشین خودتان هم توصیه نمی شود چون بیشتر افرادی که این کار انجام دادند تجربه خوبی نداشتند و اعتقاد دارند پلیس ارمنستان زیاد با ماشین های خارجی مهربان نیست و همچنین قوانین رانندگی در ارمنستان کمی سخت گیرانه است و مردم این کشور بسیار در رانندگی دقت دارند. راه سوم هم از طریق تهران به جلفا رفته و از آنجا از طریق تاکسی های موجود به ارمنستان بروید. که روش مناسب و با هزینه ای مناسبی است اگر به این روش می خواهید به ارمنستان سفر کنید سعی کنید تعدادتان سه تا چهار نفر باشد. روش بعدی هم از طریق اتوبوس تهران به ایروان که 22 ساعت طول می کشد.

 

ویزای توریستی ارمنستان

سفر به ارمنستان

برای گرفتن ویزا نیاز به کار خاصی ندارید ویزای توریستی ارمنستان در لب مرز یا در فرودگاه نیز صادر می شود و هزینه آن هم بسیار پایین است و شما باید فرم درخواست ویزا را پر کنید و زمانی را که می خواهید را مشخص کنید و هزینه آن را پرداخت کنید و بعد هم آنجا برایتان ویزا نیز صادر می شود. هزینه 20 روز حدود 11 دلار خواهد شد.

آشنایی با ایروان  

در دامنه کوه آرارات وبرکرانه ی رود هرازدان بناشده است. این شهر در تقسیمات کشوری تابع هیچ استانی نیست. ارتفاع آن از سطح دریا بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ مترمی باشد. این شهر از مراکز مهم  اصلی صنعتی،فرهنگی و علمی منطقه قفقاز است. این شهر با قدمتی ۲۸۰۰ ساله ، بدلیل موقعیت استراتژیک خود بارها در طول تاریخ ،نبردگاه عثمانیان ، پارسیان وامپراطوران روس بوده است. این نبردها ویرانی های زیادی برای ایروان به بارمی آورد. در دوران شوروی این شهر به طور کامل بازسازی شد. که بخاطر رنگ سنگ های بکار رفته شده در بازسازی آن درآن زمان شهرصورتی نامیده شد.

آب و هوای ارمنستان

ارمنستان دارای آب و هوای معتدل بوده و پایتخت این کشور در سه ماه زمستان بسیار سرد می شود. ارمنستان به عنوان یک کشور آفتابی شناخته می شود. آب و هوای پاییزی در این کشور طولانی تر می باشد و به حیات رنگارنگ گیاهان شهرت دارد، در حالی که بهار کوتاه می باشد.

زبان رسمی ارمنستان

سفر به ارمنستان

زبان ارمنی است که یکی از منحصر به فرد ترین زبان ها می باشد بسیاری هم میتوانند بصورت محاوره ایی روسی صحبت کنند و انگلیسی هم خیلی ها خصوصا در ایروان می دانند اما زیاد صحبت نمی شود.

زبان انگلیسی در ارمنستان

در این کشور افراد کمی به زبان انگلیسی مسلط نیز هستند و بقیه دست پا شکسته بلد هستند که به درد شما نمی خورند قبل از رفتن اگر لغات ارمنستانی را سعی کنید یاد بگیرد که آنجا به مشکل نخورید. در این کشور بیشتر افراد اگر هم انگلیسی زیاد بلد نباشند سعی به صحبت کردن آن دارند که فقط وقت شما را میگیرد.

 

 مراکز ایرانی در ایروان

آدرس سفارت ایران در امنستان : ایروان، خیابان سبوح، ساختمان شماره 3 تلفن: 274701-275860

– بانک ملت ایروان وابسته به شرکت سهامی خاص که به عنوان شعبه بانک ملت جمهوری اسلامی ایران در سال 1992 درشهر ایروان تاسیس شده است.

آدرس: ایروان، خیابان امیریان- شماره 6  تلفن:003741581791

– سازمان اجتماعی تجار و تولید کنندگان ایرانی که بعنوان یک مرکز اجتماعی درسال 1997 تاسیس و شروع به کار نموده است. تجار ایرانی دارای مرکزی بنام بازار ایرانیان و شورای بازار مذکور هستند.

آدرس: ایروان، خیابان کیویان، ساختمان شماره 26 پلاک 1 تلفن و نمابر: 003741278593

– دفتر هواپیمائی کاسپین در ایروان

آدرس: ایروان، خیابان نعلبندیان تلفن: 231848-231858-235667 003741

– مدرسه جمهوری اسلامی ایران (شهید فهمیده) ایروان، در این مدرسه فرزندان ایرانیان مقیم و همچنین ارامنه مشغول به تحصیل می باشند.

تلفن و نمابر: 250297 003741

– نمایندگی ایران خودرو در ایروان که محصولات مختلف شرکت ایران خودرو را در ارمنستان به عهده دارد.
آدرس: ایروان، خیابان تومانیان شماره 16/15 تلفن: 003741544203

– شرکت صانیر در ایروان از بزرگترین گروه شرکت های ایرانی فعال در زمینه صنایع آب و برق می باشد که با توانمندیهای موجود زمینه حضور در بازارهای بین المللی و همچنین ارمنستان را فراهم آورده است.

راه های ارتباطی در ارمنستان

پیش شماره ارمنستان 00374 است. هزینه جابه جای تلفن های همراه ایرانی در ارمنستان زیاد می  باشد از این رو بهتر است از خطوط ارتباطی کشور ارمنستان استفاده کنید این سیمکارت ها را در مرز یا فرودگاه ارمنستان وجود دارد. علاوه بر این تلفن در بیشتر نقاط وجود دارد می توانید از تلفن های عمومی اعتباری برای تماسهای خود استفاده نمایید.

انعام دادن در این کشور

در سفر به ارمنستان ، انعام دادن در ارمنستان یک جور احترام محسوب می شود و آن ها همیشه این کار انجام می دهند سعی کنید انعام را حتما بدهید. تا رفتار بهتری با شما شود هزینه انعام چیزی حدود یک دلار می شود. که هزینه زیاد بالایی هم نیست.

از پول ارمنستان استفاده کنید

در ارمنستان، مردم به شدت به استفاده از پول، سکه و ارز محلی خود پایبند هستند و اجازه نمی دهند که شما با دلار صورتحساب خود را پرداخت کنید. واحد پول این کشور درام است و تمامی پرداخت های شما باید با همین پول انجام شود. خوشبختانه، در اکثر نقاط این کشور و حتی سوپرمارکت ها می توانید ارز خود را به پول محلی تبدیل نمایید و خرید خود را انجام دهید.

امنیت در کشور ارمنستان

این کشور از این لحاظ زیاد مشکل ندارد اما ممکن است دزد های در شهر در کمین توریست های خارجی باشند. در سفر به ارمنستان اگر دیدید کسی شما را دنبال می کند خود را به یک مکان شلوغ رسانده و از وسایل خود به خوبی مراقبت کنید.

هزینه سفر به ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان به خیلی چیز ها بستگی دارد شما می توانید با حداقل 1 میلیون 500 هزارتومن تا 2 میلیون تومان یک سفر مناسب و خوب را داشته باشید و در هتل های خوب اقامت داشته باشید. این هزینه ممکن است تغییر کنید و هزینه سفر با تور به ارمنستان به مراتب کمتر تمام می شود.

 

قبل از عکس گرفتن در این کشور سوال کنید

اگر در مکان مذهبی یا مکان امنیتی در کشور ارمنستان هستیید عکس برداری ممنوع است بهتر است به اطراف خود خوب نگاه کنید و تابلو های عکس ممنوع اگر وجود داشت عکس نگیرد و در مکان های که مامور ویژه دارد از آن ها قبل از عکس گرفتن سوال کنید تا توسط پلیس کشور ارمنستان دستگیر نشوید تا توضیح پس دهید.

از بردن بعضی از داور ها خودداری کنید

از آوردن هرگونه داروهای کدئین دار بدون نسخه جدا خودداری کنید چون اینگونه داروها جزء مواد مخدر محسوب میگردد و درصورت به همراه داشتن آن ضمن ارائه نسخه پزشک معالج، این مسأله حتماً می باید در اظهار نامه قید گردد.

غذا های معروف ارمنی

 کباب لولا : طعم شگفت انگیز این کباب با پاشیدن مقداری جعفری بر روی آن کامل میشود. این غذای ارمنی را با مقداری برنج میل کنید تا بتوانید طعم حقیقی آن را تجربه کنید.

خاشلاما : آشپزی ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین و ماندگارترین آشپزی‌های آسیا است و خوشبختانه بسیاری از غذاهای سنتی آن تاکنون حفظ شده‌اند. خاشلاما نیز یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین غذاهای محلی ارمنستان است که از گوشت بره به همراه سبزیجات تهیه می‌شود. بنا به روایت‌ها، این غذا از کلمه «هاشل» (Hashel) به معنی تکه گوشت پخته شده گرفته شده است. برخلاف دشواری مراحل پخت سایر غذاهای ارمنی، تهیه خاشلاما بسیار ساده است.

باقلوا ارمنی از چه موادی تشکیل میشود؟ این دسر فوق العاده خوشمزه از یک خمیر پخته شده به همراه گردوه، دارچین، عسل، هل، کره و تخم مرغ تشکیل شده است. فکر میکنید باقلوای ارمنی چه طعمی دارد؟ یک طعم آجیلی دیوانه کننده، شیرین و فوق العاده خوشمزه، باقلوا در کشور ارمنستان یک دسر پرطرفدار و دوست داشتنی به حساب می آید. به خصوص ترکیب شگفت انگیز کره آب شده و عسل شما را به خوردن این دسر وسوسه  میکند.

مکان های دیدنی ارمنستان

سفر به ایروان ، چون بیشتر ایرانی به ایروان سفر می کنند جاذبه های گردشگری ایروان را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

دریاچه سوان

سفر به ارمنستان

این دریاچه که در ۶۰ کیلومتری شمال ایروان و دراستان گغارکونیک قراردارد بزرگ ترین دریاچه قفقازوازبزرگ ترین دریاچه های آب شیرین درجهان است. طبیعت بسیارزیبایی دارد و در ارتفاع ۱۹۱۶ متری ازسطح دریا واقع شده. سوان به معنی سرزمین دریاچه هاست. ۳۶ جویبار با این دریاچه می ریزند ورود هزاران ازآن سرچشمه می گیرد. ماهی قزل آلای بومی این دریاچه به نام ایشخان به معنای شاهزاده است.

ارمنستان را بدون خرید از ایروان ترک نکنید

علاوه بر لذت بردن از جاذبه ها و جلوه های فرهنگی، سری هم به مراکز خرید بزنید و از خریدی ارزان در ایروان لذت ببرید. مهم نیست چه بودجه ای را برای این کار در نظر گرفته اید، آنچه که در ایروان انتظار شما را می کشد، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. گشتی در مراکز خرید پایتخت این کشور بزنید و با قیمت هایی باورنکردنی هر آنچه را که می خواهید تهیه کنید.

خانه اپرا

سفر به ارمنستان

 

خانه اپرا، نقطه تحول قسمت شمالی شهر است كه اطرافش را پارک‌ ها، كافی‌شاپ‌ ها و مراكز خرید ایروان پوشانده‌اند. این ساختمان دو تالار بزرگ دارد: یكی تالار كنسرت آرام خاچاطوریان و دیگری تالار باله و اپرای ملی. نکته جالب درباره این دو تالار، سقف مشترکشان است که با وجود این، همچنان هر دو سالن کیفیت آکوستیک بی‌نظیری دارند. اولین خشت‌های خانه اپرای ایروان را در سال ۱۹۳۰ گذاشتند، اما در سال ٢٠٠٣ هم یک بازسازی کلی شد تا به چیزی که حالا از آن می‌بینید تبدیل شود. بیرون محوطه اپرا و اطراف ساختمان هم چند مجسمه از بزرگان موسیقی و اپرای ارمنستان مثل خاچاتوریان، ساخته شده که به فضای کلی اپرا جذابیت خاصی می‌دهند.

کلیسای گغارت

سفر به ارمنستان

گغارت یک نوع نیزه است که دارای یک پایه چوبی است و بر سر آن یک آهن قرار گرفته است. گفته می‌شود، این نیزه‌ برمی‌گردد به زمانی که حضرت مسیح را به صلیب کشیده بودند و برای اطمینان از مرگ وی، نیزه را در بدنشان فرو کردند. وتاتوس اراکیال این نیزه را در اواسط قرن سیزدهم به گغارت می‌آورد و بعد از آن به این نام معروف می‌شود. کلیسای گغارت در 35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان و در دره تاریخی گغارت قرار گرفته است. این بنا در دو بازه زمانی مختلف ساخته شده و دارای دو قسمت اصلی است. در اوایل قرن سیزدهم این منطقه جزو املاک اختصاصی خاندان زاکریان (یکی ازثروتمندترین خاندان درتاربخ ارمنستان) بوده است. پیرامون کلیسای گغارت دشت‌ها و صخره‌های سرسبز است و فضای سنگی داخل آن مرموز و مملو از سنگ نبشته‌ها و حکاکی نمادهای مسیحیت است.

ورنیساژ ایروان

سفر به ارمنستان

 

ورنیساژ یک بازار فضای باز در ایروان است که بین خیابان‌های هانراپتوتیان و خانجیان قرار گرفته است. این بازار یک بازار فضای باز است که تنها آخر هفته‌ها پذیرای خریداران است. در این بازار صنایع دستی از جمله هنرهای چوبی، فرش‌های دست‌بافت، جواهرات و غیره به فروش می‌رسد.

بازار ورنیساج

سفر به ارمنستان

این بازار ، بازار بزرگ و روبازی است که در اواخر هفته یعنی روزهای شنبه و یک شنبه نزدیک میدان جمهوری شهر ایروان تشکیل می شود. محلی برای ارائه ی آثار هنری ، صنایع دستی ، کتاب ، جواهرات و.. است.

هتل های معروف ایروان

شهر ایروان دارای هتل های زیادی است که بنا به موقعیت آنها قیمت متفاوتی دارند. از جمله این هتل ها عبارتند از: هتل آرارات، آنی پلازا، رجینا، اربونی، رویال پلاس، کنگرس، گلدن تیولیت ایروان و… می باشد اما مناسب ترین هتل ها نیز می توانند: تاون پلاس ایروان ولایتس باشند.

 

امیدوار هستیم که این راهنمای کامل سفر به ارمنستان برای شما در سفر به ارمنستان به کمک تان آمده باشد و اطلاعات خوبی از طریق این مطلب بدست آورده باشید. تا در سفر به ارمنستان از آن نهایت استفاده کنید و یک سفر رویایی را برای خودتان رقم بزنید. این پست دانستنی های درباره ارمنستان بود که در سفر به یاری شما خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

سبد خرید