• email@website.com
  • امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
مشخصات  گلکسی نوت 8 سامسونگ
223 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

 اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که دوربین دوگانه دارد. چرا که شرکت سامسونگ قبل از این گوشی پرچم‌ دار Galaxy S8 را برخلاف روند حاکم بر بازار گوشی های هوشمند با یک دوربین روانه‌ی‌ بازار می کردند. دوربین اصلی نوت ۸ از دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز های واید و تله‌فُتو با نسبت کانونی f/1.7 بهره می‌برد که با چینش افقی در پنل پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.

دوربین اصلی گلکسی نوت 8 امکان زوم اپتیکال سه برابری نیز دارد و می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و فول‌ اچ‌ دی با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. این شرکت کره‌ ای‌ به فکر دستداران سلفی هم بوده  و مثل اس 8 دوربین سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنزی با نسبت کانونی f/1.7‌ برای نوت 8 قرار داده این دوربین قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن QHD است. که کیفت فوق العاده ای دارد.

بدنه‌ ی گلکسی نوت 8 ترکیبی از شیشه و فلز است و با کسب گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. سامسونگ باز هم حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی گوشی و در کنار مجموعه‌ی دوربین جای داده است؛ اما این بار به دلیل آنکه فلش بین دوربین و حسگر قرار دارد، احتمال لمس تصادفی پوشش دوربین به جای حسگر اثر انگشت بسیار کاهش خواهد یافت. این طراحی همان طراحی است که این شرکت برای گوشی اس 8 و مدل پلاس آن استفاده کرده است.

این شرکت کره ای همچنین از نمایشگر های Inifinity Display با حاشیه‌ های خیلی باریک را برای اولین بار در گوشی‌ های پرچم‌ دار گلکسی اس ۸ پلاس و اس ۸  استفاده کرد و اکنون فبلت گلکسی نوت ۸ را نیز به این نمایشگر فوق العاده مجهز کرده است. سامسونگ برای گلکسی نوت ۸ نمایشگری ۶.۳ اینچی با لبه‌ های خمیده و رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته که بیش از ۸۳ درصد پنل جلوی گوشی را دربرگرفته است و تراکم پیکسلی ۵۲۲ پیکسل‌براینچ را به ارمغان می‌آورد. مانند پرچم‌داران دیگر سامسونگ در سال ۲۰۱۷ از پنل سوپر امولد با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده می‌کند. که برای کاربران بسیار مناسب است.

گلکسی نوت 8

اما یکی از مهم ترین مشخصات گوشی های پرچم دار شرکت سامسونگ تراشه‌ ی بالارده، اختصاصی و ۱۰ نانومتری سامسونگ موسوم به اکسینوس ۸۸۹۵ است که از هشت هسته‌ی پردازشی، شامل ۴ هسته‌ی قدرتمند و سفارشی‌شده‌ی سامسونگ با نام اکسینوس M2 و فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد. واحد پردازش گرافیکی این پردازنده، مدل Mali-G71 MP20 است که با کنترلر حافظه‌ی رم LPDDR4x و پردازنده‌ی مرکزی آن مجتمع شده است. البته کره‌ای‌ها فبلت جدید خود را در بازار چین و آمریکا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام روانه‌ی بازار خواهند کرد. با این مشخصات فوق العاده این مدل از سامسونگ می تواند فروش فوق العاده ای داشته باشد.

اما یک موضوع که همه در معرفی گلکسی نوت ۸  از آن مطمن بودند. قلم اس‌پن آن است که یک جز همشگی از این مدل گوشی شرکت سامسونگ است. نوک این قلم تتنها ۰.۷ میلی‌متر است و تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص می‌دهد. در کنار قابلیت‌های متعددی مانند یادداشت‌برداری، ثبت اسکرین‌شات در ابعاد دلخواه و ساخت تصاویر متحرک، امکان ترجمه‌ی متون به ۷۱ زبان زنده‌ی دنیا، تبدیل واحد‌های پول، وزن و … را نیز به کاربر می‌دهد. با خارج‌کردن اس‌پن، امکان یادداشت‌برداری آنی روی نمایشگر همیشه‌روشن گوشی نیز فراهم شده است. این مشخصه همیشه برای طرفداران گلکسی نوت 8 مهم بوده است چون بسیار برای آن ها کاربرد و جذابیت دارد.

تفاوت گلکسی اس ۸ با گلکسی نوت ۸ این است که سامسونگ در سری نوت خود از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم قرار داده است و سامسونگ آن را در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با امکان ارتقا از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌ اس‌دی روانه‌ی بازار خواهد کرد. سامسونگ برای پیش‌گیری از هرگونه مشکل احتمالی، ظرفیت باتری را نسبت به فبلت بداقبال گلکسی نوت ۷ کاهش داده و نمونه‌ای ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی را برای آن در نظر گرفته است. که این یکی از تفاوت های گلکسی اس 8 با گلکسی نوت 8 است.

نسخه اندروید در مدل گوشی گلکسی نوت 8  اندروید ۷.۱.۱ نوقا است و رابط کاربری انحصاری خود موسوم به Samsung Experience است. با توجه به خمیده‌بودن کناره‌ های نمایشگر، قابلیت اج‌پنل سامسونگ در گلکسی نوت ۸ نیز حاضر است تا بتوانید از تمام پتانسیل نمایشگر این فبلت بهره بگیرید، ضمن اینکه دستیار صوتی دیجیتال سامسونگ، موسوم به بیکسبی نیز نوت ۸ وجود خواهد داشت.

شرک سامسونگ زمان عرضه گلکسی نوت ۸ این گوشی را 22 روز بعد اعلام کرده است و اما به مشتریان خود این فرصت را داده است که از امروز یا فردا بتوانند این گلکسی نوت 8 را پیش خرید کنند. سامسونگ نوت 8 را در دو رنگ مشکی و خاکستری ارکیده در آمریکا عرضه خواهد کرد. ولی در سایر کشور ها این مدل گوشی فقط در دو رنگ طلایی و آبی در دسترس خواهد بود. قیمت این گوشی از سوی خود شرکت هنوز اعلام نشده است اما برای خرید این گوشی عجله نکنید فرصت دهید تا چند ماه قیمت آن به ثبات برسد و بعد آن را خریداری کنید.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

سبد خرید