• email@website.com
  • امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
طرز تهیه کباب ترش رشتی
179 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

طرز تهیه کباب ترش رشتی

مواد لازم برای تهیه کباب ترش رشتی :

رب انار : یک نیم پیمانه
گوشت راسته گوسفند یا گوساله : 500 گرم
سبزی مخصوص که شامل مخلوطی از جعفری و گشنیز و نعنا است : دو قاشق سوپخوری
پیاز : یک عدد بزرگ
روغن زیتون: به مقدار لازم
گردوی ساییده شده : 110 گرم
سیر : چند حبه متوسط بصورت رنده شده
نمک و فلفل : به مقدار لازم

کباب ترش

طرز تهیه کباب ترش رشتی مخصوص و خوشمزه :

در همین ابتدا باید پیاز را رنده کنید سپس اگر سیر ها رنده نکردید رنده کنید. سپس گوشت های خود را به اندازه کبابی خرد کنید. خب حال تمام مواد لازم گفته شده را درون یک ظرف یا قابلمه ای بریزید و با هم خوب مخلوط کنید بعد تکه های گوشتی که خرد کردین را به مواد اضافه کنید. خب می رسیم به راز رشتی ها یا گیلانی ها شما به مواد باید رب انار یا آب انار هم اضافه کنید تا یک کباب ترش خوشمزه داشته باشید. بهتر است به مواد گفته شده آب انار اضافه کنید ولی رب انار هم فرق آن چنانی ندارد و کباب شما را ترش تر می کند.

حالا شما باید بگذارید مواد خوب جذب گوشت شود این مدت زمان هر چه بیشتر شود مزه کباب شما بهتر خواهد شد توصیه ما این است که اگر عجله دارید دو ساعت در این مواد بگذارید و اگر هم عجله ندارید زمان چهار تا شش ساعت بهترین طعم را احساس خواهید کرد. توجه داشته باشید این مواد گفته شده با گوشت را باید در یخچال بگذارید. بعد از زمان گفته شده تکه های گوشت سیخ کرده و روی آتش کباب کنید. نمک و فلفل در هنگام گذاشتن روی آتش اضافه کنید تا کباب شما نرم شود. اگر اهل رشت هستی حتمان بجای مخلوط سبزی های گفته شده از سبزی چوچاق استفاده کنید که دیگه میشه نور الا نور اما سبزی های گفته شده هم طعم خوبی به کباب می دهد پس اگر چوچاق ندارید نگران نباشید.

و کلام آخر هم اینکه اگر این آموزش آشپزی مورد توجه شما قرار گرفت می توانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا از ما هم حمایت کرده باشید.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

سبد خرید