• email@website.com
  • امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر
209 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

ما در این مطلب از سایت جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر را به شما آموزش خواهیم داد. اما در یک مطلب نمی شود همه راه ها را بررسی و آموزش داد در قسمت اول ما می خواهیم جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر در اینترنت که یکی از رایج ترین راه های نفوذ ویروس ها هستند. را به شما آموزش دهیم که بسیاری به راحتی از این طریق سیستم خود را آلوده به ویروس می کنند و کم کم ممکن است بسته به نوع ویروس در شبکه پخش شود که می تواند زنگ خطر جدی برای فرد یا شرکت باشد. در حالی که راه پیشگیری از ویروسی شدن کامپیوتر در اینترنت بسیار ساده است. که در ادامه با آن نیز آشنا می شویم.

اولین کار که شما می توانید جلوگیری کنید از ویروسی شدن کامپیوتر خود در اینترنت این است که از سایت های معتبر استفاده کنید. یعنی اگر به فرض مثال می خواهید نرم افزاری به سیستم خود دانلود کنید از سایت های معتبر ایرانی یا خارجی که مشخص هستند استفاده کنید. نه اینکه اسم نرم افزار را در گوگل تایپ کرده هر سایتی که اول بود از همان دانلود کنید این کار بسیار خطرناک است ممکن یک سایت آلوده در لیست اول گوگل قرار بگیرد. حتی اگر از سایت معتبر هم دانلود می کنید یک روش بسیار ساده وجود دارد که می توانید از آلوده بودن فایل تا حد بسیار زیادی خیالتان راحت باشد. برای این کار شما نیاز به هیچ نرم افزار خاصی ندارید. فقط کافی است لینک دانلود را کپی کرده و به سایت virustotal.com رفته در این سایت با بهره گیری از حدود 70 تا آنتی ویروس معتبر و قوی و بر روز شده لینک شما را بررسی کرده و نتایج را برای شما به نمایش در خواهد آورد که شما با دیدن نتایج آن می توانید تا حد خیلی زیادی از ویروسی بودن یا نبودن فایل مطمن شوید اما بازهم می گوییم در این بحث صد در صد معنی ندارد.

برای استفاده از این سایت شما باید از فیلتر شکن نیز استفاده کنید و از آی پی ایران نمی توانند از این سایت نیز استفاده کرد. بعد رفتن به این سایت فقط کافی است در قسمت URL لینک دانلود را کپی کرده و روی سرچ کلیک کرده تا آنالیز نیز انجام شود و نتایج برای شما مشخص شود. شما حتی می توانید نظرات خود Community ثبت کنید و یا در بخش از نظرات دیگران که از این فایل دانلودی استفاده کردن نیز استفاده کنید. امیدواریم با انجام یک کار ساده از خیلی خطرات بزرک در دنیا اینترنت جلوگیری کنید. این یکی از روش های جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر بود که بسیاری از این طریق دچار مشکل می شدند. در مطالب آینده سعی می کنیم سایر روش ها جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر را نیز بررسی کنیم. و این نکته هم مهم است که آنتی ویروسی که کمک کننده بسیار خوب است که می تواند جلوی خیلی از ویروس های که شناخته شده هستند را بگیرند که وجود آن ها روی هر سیستم و بروز رسانی آن می تواند یکی از راه های پیشگیری باشد پس به آن بی توجه نباشید.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

سبد خرید