• email@website.com
  • امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
تاثیر ویتامین B بر پیشگیری از اثرات سمی آلودگی هوا بر بدن انسان
529 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

تاثیر ویتامین B بر پیشگیری از اثرات سمی آلودگی هوا بر بدن انسان

دانشمندان یک پنل(جمعی) از ۱۰ فرد سالم غیر سیگاری بین ۱۸ تا ۶۰ سال انتخاب کرده و مصرف هر گونه مکمل ویتامین B با داروهای دیگر را برایشان ممنوع کردند. شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته ، قبل از قرار گرفتن در مقابل سطح ۲٫۵ PM آلودگی محیطی به مدت ۲ ساعت، دارونما استفاده کردند.سپس شرکت کنندگان قبل از قرار گرفتن در معرض بیش از ۲ ساعت آلودگی محیطی به مدت ۴ هفته، مکمل ویتامین B دریافت می کردند.

به گفته دکتر آندریا باسکارلی Andrea Baccarelli از دانشکده بهداشت عمومی کلمبیا ” نتایج ما نشان داد که قرار گرفتن ۲ ساعته در معرض آلودگی اثرات فیزیولوژیک قابل توجهی بر ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و تعداد گلبول های سفید خون دارد. به علاوه مشخص شد که این اثرات با مصرف ۴ هفته ای مکمل ویتامین B تقریبا برعکس شده. ”

محققان هشدار می دهند که اثرات مفید ویتامین B را نمی توان به جمعیت هایی که خطر آلودگی هوا در آن ها بیشتر است تعمیم داد. مثلا:

– کودکان و کهنسالان.

– افرادی که از قبل دچار بیماری های قلبی عروقی هستند.

– کسانی که در مناطق به شدت آلوده زندگی می کنند.

بر اساس گزارش WHO (World Health Organization) سازمان بهداشت جهانی ۹۲% از جمعیت جهان در مناطقی که آلودگی هوا بیش از ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب است با ذرات معلق زندگی می کنند. ( ذرات با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرومتر یا ۲٫۵PM )

آلودگی ذرات معلق هوا، مسئول ۳٫۷ میلیون مرگ و میر زودرس در سراسر جهان است. که عمدتا به دلیل اثرات سمی که بر روی سیستم قلبی و عروقی می گذارند است. و این آلودگی می تواند با ۱۸ میلیون تولد زودرس مرتبط دانست.

این مقاله نتیجه تحقیق و مطالعه ای است که در سازمان بین المللی محیط زیست در فوریه ۲۰۱۷ منتشر شده است.

 

 

گردآوری: مجله تفریحی و سرگرمی آیسام

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

سبد خرید